Soms gaat er iets mis met uw aanmelding bij HELENA of bent u uw pincode kwijt/vergeten. Om dit in orde te maken moet eerst uw Helena-account pincode ge-reset worden.
- Werken met Helena is echt de moeite waard!
- U ontvangt uw voorschriften en resultaten thuis.
- Wij kunnen attesten rechtstreeks naar u sturen.
- U kunt een samenvatting van uw dossier inzien.
- Een videoconsult met uw arts is mogelijk.
Dit resetten kan alleen met een kaartlezer of met de ITSME app.
Itsme app:
Itsme is een veilige en handige manier om u te kunnen identificeren (ook is het aanbevolen door de overheid en Testaankoop). U heeft dan eenmalig de kaartlezer van uw bankkaart nodig om een Itsme account aan te maken, daarna heeft u uw kaartlezer hiervoor niet meer nodig.
- Heeft u geen kaartlezer of Itsme, dan helpen de assistentes Arzu & Fadoua u graag verder in de praktijk. (U hebt uw ID kaart en de pincode van uw ID-kaart hiervoor nodig)
- U kunt zonder afspraak langskomen tussen 8.00 – 12.15 uur.
- Bij het binnen komen in de praktijk graag uw handen desinfecteren aan de praktijkingang, mondmasker opzetten en waar mogelijk 1,5 meter afstand houden.
Heeft u thuis een kaartlezer of bent u aangemeld bij Itsme dan kunt u thuis deze stappen volgen:
Helena pincode vergeten:
- Ga naar https://helena.care/ en klik op ‘aanmelden’.
- Klik op ‘aanmelden met Helena’.
- Klik op ‘account herstellen’ (grijze tekst).
- Klik op ‘ aanmelden met eID kaartlezer’
- Steek uw ID-kaart in de kaartlezer en druk op ‘aanmelden’.
- Als u bij het insteken van de ID-kaart de melding ‘aanmelden mislukt’ krijgt, kunt u het best de webbrowser sluiten en terug opnieuw beginnen.
- Kies de juiste persoon en geef de PIN-code van uw ID-kaart in.
- Kent u uw PIN niet van uw ID-kaart? Dan moet u uw gemeentehuis contacteren.
- U krijgt een venster met uw e-mailadres, gsm-nummer en Helena pincode.
- Klik op wijzigen bij Helena pincode.
- Geef uw nieuwe 6 cijferige pincode in en klik op ‘ga verder’.
- Als u op het helena icoontje drukt dan kan u in uw Helena account.
Lukt het niet? Neem dan een kijkje op deze link https://nl-info.helena.care/mijn-account-is-geblokkeerd-wat-nu
Wenst u geen Helena account meer? Dan kunt u via de volgende stappen uw account verwijderen. Of u volgt de stappen via de volgende link: https://nl-info.helena.care/hoe-kan-ik-mijn-helena-account-verwijderen
Helena account verwijderen:
- Ga naar https://helena.care/
- Klik op ‘aanmelden’.
- Klik op ‘aanmelden met Helena’.
- Geef uw e-mailadres en uw code van Helena.
- Klik op ‘aanmelden’.
- Klik op het ‘pijltje’ rechts boven naast uw naam.
- Klik op ‘instellingen’.
- Klik op de grijze tekst helemaal onderaan ‘Account verwijderen’.
- Eventueel moet u ‘ik ga akkoord…’ aanvinken om verder te kunnen gaan.
- Klik op uw naam.
- Klik op ‘instellingen’.
- Klik onderaan op ‘account verwijderen’ (grijze tekst).
- Klik op ‘verwijderen’
Lukt het niet? De assistentes Arzu & Fadoua helpen u graag verder!