Soms gaat er iets mis met uw aanmelding bij HELENA of bent u uw pincode kwijt/vergeten. Om dit in orde te maken moet eerst uw Helena-account pincode ge-reset worden.

  • Werken met Helena is echt de moeite waard!
    • U ontvangt uw voorschriften en resultaten thuis.
    • Wij kunnen attesten rechtstreeks naar u sturen.
    • U kunt een samenvatting van uw dossier inzien.
    • Een videoconsult met uw arts is mogelijk.

Dit resetten kan alleen met een kaartlezer of met de ITSME app.

Itsme app:

Itsme is een veilige en handige manier om u te kunnen identificeren (ook is het aanbevolen door de overheid en Testaankoop). U heeft dan eenmalig de kaartlezer van uw bankkaart nodig om een Itsme account aan te maken, daarna heeft u uw kaartlezer hiervoor niet meer nodig.

  • Heeft u geen kaartlezer of Itsme, dan helpen de assistentes Arzu & Fadoua u graag verder in de praktijk. (U hebt uw ID kaart en de pincode van uw ID-kaart hiervoor nodig)
  • U kunt zonder afspraak langskomen tussen 8.00 – 12.15 uur.
  • Bij het binnen komen in de praktijk graag uw handen desinfecteren aan de praktijkingang, mondmasker opzetten en waar mogelijk 1,5 meter afstand houden.

Heeft u thuis een kaartlezer of bent u aangemeld bij Itsme dan kunt u thuis deze stappen volgen:

Helena pincode vergeten:

  • Ga naar https://helena.care/ en klik op ‘aanmelden’.
  • Klik op ‘aanmelden met Helena’.
  • Klik op ‘account herstellen’ (grijze tekst).
  • Klik op ‘ aanmelden met eID kaartlezer’
  • Steek uw ID-kaart in de kaartlezer en druk op ‘aanmelden’.
    • Als u bij het insteken van de ID-kaart de melding ‘aanmelden mislukt’ krijgt, kunt u het best de webbrowser sluiten en terug opnieuw beginnen.
  • Kies de juiste persoon en geef de PIN-code van uw ID-kaart in.
    • Kent u uw PIN niet van uw ID-kaart? Dan moet u uw gemeentehuis contacteren.
  • U krijgt een venster met uw e-mailadres, gsm-nummer en Helena pincode.
  • Klik op wijzigen bij Helena pincode.
  • Geef uw nieuwe 6 cijferige pincode in en klik op ‘ga verder’.
  • Als u op het helena icoontje drukt dan kan u in uw Helena account.

Lukt het niet? Neem dan een kijkje op deze link https://nl-info.helena.care/mijn-account-is-geblokkeerd-wat-nu

Wenst u geen Helena account meer? Dan kunt u via de volgende stappen uw account verwijderen. Of u volgt de stappen via de volgende link: https://nl-info.helena.care/hoe-kan-ik-mijn-helena-account-verwijderen

Helena account verwijderen:

  • Ga naar https://helena.care/
  • Klik op ‘aanmelden’.
  • Klik op ‘aanmelden met Helena’.
  • Geef uw e-mailadres en uw code van Helena.
  • Klik op ‘aanmelden’.
  • Klik op het ‘pijltje’ rechts boven naast uw naam.
  • Klik op ‘instellingen’.
  • Klik op de grijze tekst helemaal onderaan  ‘Account verwijderen’.
  • Eventueel moet u ‘ik ga akkoord…’ aanvinken om verder te kunnen gaan.
  • Klik op uw naam.
  • Klik op ‘instellingen’.
  • Klik onderaan op ‘account verwijderen’ (grijze tekst).
  • Klik op ‘verwijderen’

Lukt het niet? De assistentes Arzu & Fadoua helpen u graag verder!